Ogłoszenie

Witamy na forum gildii DarkTeamPL z serwera Undine. Gildia chwilowo jest w stanie spoczynku. Jeśli czujecie potrzebę jej reaktywacji – zapraszam do działu „Komentarze”. Gdy znajdą się osoby pragnące kontynuować grę pod sztandarem gildii - pewno nie będzie problemu z oddaniem jej sterów w chętne ręce ;)

#1 12-07-2009 23:01:04

 Sloneczko

Informator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 26-04-2007
Posty: 1188
Punktów :   

Exp w party

Na podstawie empirycznych badań, z pomocą osób z naszej gildii oraz z BlackDragonsPL dokonałem następujących obliczeń dotyczących wzrostu expa w party - sumy expa jakie dostaje party względem bicia moba solo:

liczba osób w party - exp względem solo - % expa z solo na osobę przy założeniu równych leveli w party
2 - 108% - 54%
3 - 118% - 39,3%
4 - 132% - 33%
5 - 150% - 30%
6 - 172% - 28,7%
7 - 198% - 28,3%
8 - 228% - 28,5% <- więcej niż przy 7 osobach w party

W miarę jak levele w party będą się różnić, poszczególne osoby będą otrzymywały inne wartości exp, ale suma pozostanie ta sama, dopóki nie znajdzie sie w party ktoś o levelu większym niż bite mobki. Wówczas exp jaki on otrzymuje będzie podlegał karze, tym większej im większa różnica. Należy jednak pamiętać, że szansa na otrzymanie wydropionego w party itemka maleje dużo szybciej, niż exp:
2 - 50%
3 - 33,3%
4 - 25%
5 - 20%
6 - 16,7%
7 - 14,3%
8 - 12,5%

Czyli im większe party tym szybciej większa liczba osób będzie levelować, powyżej 4 osób ubytek expa dla danej osoby jest nieznaczny, ale więcej ludzi może levelować. Z drugiej strony coraz trudniej o dropa i laki też ulegają podziałowi.


www.pajacyk.pl   http://www.habitat.pl/klikacz.php   www.okruszek.org.pl   www.polskieserce.pl   www.pustamiska.pl   
raz dziennie codziennie, nic nie kosztuje a pomaga innym

Offline

 

#2 13-05-2010 10:00:55

 Sloneczko

Informator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 26-04-2007
Posty: 1188
Punktów :   

Re: Exp w party

Na oficjalnym forum jakiś czas temu pojawił się topic omawiający ilość expa, jaki się otrzymuje z poszczególnych rodzajów mobków. Z ważniejszych rzeczy:

1. Przybliżoną wartość expa z mobka z farmy można wyliczyć z tej zależności - w cytowanym przykładzie 100 oznacza level mobka i tylko to trzeba zmieniać dla mobków z farmy.

2. modyfikatory do expa z rodzaj mobka:

[*] - 4
[+] - 5,275
[*][+] - champion boss - 5,275*4
[++] - 5,6*5,75=32,2
[**] - 5,6*5,75*6,48
dungeonowy [??] - 335, czyli coś koło 5,5*5,75*10, questowe 110+ [??]  kiedyś dawały połowę tego co normalne [??], może nadal tak jest, ale wątpię żeby ktoś chciał próbować Wyjątkiem mogą być bossy z PP, są one wyjątkowe ze względu na jedynie 20 min respawn, więc może i expa dają mniej.

Wygląda na to, że bicie [**] i [??] w czasie SS dla expa (nie mówię tu o "SS on boss") nie ma sensu, chyba że da się go ubić w czasie poniżej odpowiednio 6 i 10 mobków.

Chcąc policzyć ile expa mamy w party, odsyłam do wcześniejszego posta i modyfikatorów expa w paty. Jak to wyliczyć - do expa za mobka z modyfikatorem za typ doliczyć wyłącznie modyfikator "na głowę w party", np dla duo *0,54, na 8 osób *0,285. Do tego dojdą niewielkie różnice rzędu pojedynczych % wynikające z nierównego (zależnego od średniego levelu w party) podziału expa na daną osobę.

3. Wygląda na to, że jak level mobka wzrasta 1.5 raza, exp jaki on daje podwaja się. Ma to drastyczne następstwa dla expa jaki się dostaje w party i wskazuje, że w miarę wzrostu levela postaci coraz mniej opłaca się chodzenie na czerwone mobki czy ogólnie na mobki, na których ludzie zaczynają missować. Dlaczego tak jest:

mobki 20 -> 30 = +100% exp
mobki 50 -> 60 = +36,6% exp
mobki 100 -> 110 = +17,6% exp
mobki 130 -> 140 = +13,4% exp
mobki 150 -> 160 = +11,6% exp

Ostatnio edytowany przez Sloneczko (20-06-2010 15:09:38)


www.pajacyk.pl   http://www.habitat.pl/klikacz.php   www.okruszek.org.pl   www.polskieserce.pl   www.pustamiska.pl   
raz dziennie codziennie, nic nie kosztuje a pomaga innym

Offline

 

#3 20-06-2010 15:07:32

 Sloneczko

Informator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 26-04-2007
Posty: 1188
Punktów :   

Re: Exp w party

Nie ma kary za HLP. Moja teoria jest taka, że albo ktos go wcześniej bił i jak wy go dopadliście to się zdążył zregenerować zatem po zabiciu exp się podzielił, asysta go przypadkiem pacnęła bo już 1 hit wystarczy (ale dropnął laki a powyżej 10 leveli nad mobkiem już nic nie leci IIRC, więc też pewnie nie o to chodzi) aby exp/drop namieszać, albo jakiś relog wchodził w grę. Najrozsądniejsza wydaje się zatem pierwsza wersja.

Level peta dla celów expa/dropa/immorality liczy się jako level postaci, która go używa.

Tak czy siak, mnożnik [**] w stosunku do [++] wydaje się być w okolicy 6,48, bo 125 [++] dał 101.968 expa, czyli jest to coś więcej niż zwykły boss [*] czy champ [*], bo te mają mnożnik 4.

Teraz Monia możesz podlevelować trochę i sprawdzimy ile Aurumis na solo daje


www.pajacyk.pl   http://www.habitat.pl/klikacz.php   www.okruszek.org.pl   www.polskieserce.pl   www.pustamiska.pl   
raz dziennie codziennie, nic nie kosztuje a pomaga innym

Offline

 

#4 20-06-2010 19:17:14

 Zlef

Starszyzna plemienna

Zarejestrowany: 18-05-2008
Posty: 81
Punktów :   

Re: Exp w party

nieważne jakie by kary na expa nie przyszly, jp zostaja bez zmian, podobno jezeli relogujesz w trakcie bicia to exp sie zmiejsza tak jakby to ktos inny bil tego mobka wczesniej.


And shepherds we shall be, for Thee, my Lord, for Thee.
Power hath descended forth from Thy hand.
That our feet may swiftly carry out Thy command.
So we shall flow a river forth to Thee,
and teeming with souls shall it ever be.

In nomine Patri
Et Fili
Spiritus Sancti

Offline

 
Rappelz

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Проживание Росхауптен We offer you a lovely 1-Bed Apartment in Abidjan