Filmik pokazujący dlaczego klasy tankujące powinny unikać (co najmniej) zbroi z durability.
Ogólnie ekwipunek ten jest dość pomocny, wymaga trochę więcej czasu po party (po jakieś max 30 sek na sztukę, zależy jak dobrze ktoś umie odejmować), nie jest szczególnie drogi w utrzymaniu (można nabijać zbrojami lub broniami z dura R3, których jest pełno w AH), wyleelevowanie kosztuje grosze (zależy od wartości NPC itemka), a bonusy jakie daje są dość mocne, szczególnie na broni (za free) lub w pierścionkach (kosztem mniejszego bonusa do str, vit etc oraz brakiem +max HP/MP). Polecam potestować sobie takie itemki na R2 lub R3. Dla przykładu, postać na lv 60 ma ze staffem + MP Recov 270 MP Recov, z czego staff dodaje 10x. Magiczna zbroja R3 dodaje +15,2 pdef, co przewyższa premię za +5 w normalnej zbroi. Patt/Matt w broni też daje darmowe +5 lub nawet lepiej.
Nie udało mi się jeszcze zejść na R3 ze staffem poniżej połowy dura, mimo że średnio co najmniej raz na ponad godzinę bicia padałem (-10% do WSZYSTKICH itemków na postaci) a jako WL waliłem czarami jak umiałem najszybciej. Na tym levelu soul power (% z kamyków) staffa spada szybciej niż dura ze staffa. Zbroja przez czas potrzebny do nabicia 5k laków w trio/quadzie w LM straciła 2 pkt dur. Więcej ethereal itemków nie miałem. Jak ktoś się zbliża do nowego Ranka, to serio radzę się tymi itemkom przyjrzeć.
Zalecam szczególną ostrożność dla klas/petów tankujących i zbroi z dura.
Nie wiem jak się zachowują rękawiczki, buty i pasek - czy też się liczą jako elementy zbroi i tracą dura jak jest się bitym czy są klasą samą w sobie. Z dość rzadkich i niedokładnie opisanych sytuacji wynika, że moga zachowywać się jak zbroja.
Póki co pet jak pada traci -20% z dura z obu itemków (dotyczy również poświęcania petów!), postać traci 10%.
W pvp traci się dura za używanie itemków, nie traci się za zgony - wyjątek stanowi zgon gdy postać padająca ma włączone PK ON - wtedy traci dura jak przy normalnym zejściu.
Przedmiotem szczególnej troski w kategorii dura itemów są naszyjniki - nie da ich się naprawić w polu - jak mają w sobie laki nie można ich zdjąć.
Biżuteria wszelkiej maści wydaje się tracić najmniej dura, widać nie jest związana ani z biciem (broń) ani z byciem bitym (artykuły zbrojopodbne + galanteria).
Offline
Był topic na forum rappelza, w którym ludzie opisywali jak spada im durability. Przeciętnie mówili o 15%, zaś tank przeciętnie tracił 100% w 40-50 minut trwania party.
Offline
Wygląda na to, że field mobki na Marduce jednak dropią R7 non dura. Autor posta jest dość konkretny i w mojej ocenie godny zaufania:
siris napisał:
a) 145+ field mobs (not champs) drop a mix of R6 and R7 T1-3 non-dura.
b) 150+ champ mobs (crystal mountain) drop a mix of R7 T1-3 dura and non-dura gear
c) SoM, blood wind drop R7 T1-3 dura
d) no clue about 14x champ mobs, i never touched those
Offline